Världens dyraste kryssningsfartyg

Nu har ju världens dyraste kryssningsfartyg byggts då  och den är enormt stor, kan jag bara säga er.

Det tog fem år att bygga det här fartyget och  bygget har kostat, eller rättare sagt Royal Caribbean har kostat 9,7 miljarder kronor.

På det här kryssningsfartyget som jag ska lägga upp bilder på, finns det en park med 12 000 träd och växter, klätterväggar, löpbana, strandpromenad, vattenteater, surfmöjligheter, spa och en teater där Broadwaymusikalen Hairspray kommer visas fyra kvällar i veckan.

Jag har skrivit att det är det dyraste kryssningsfartyget som har byggts, men vänta bara, det är inte det ända  som det här fartyget har att erbjuda.
Fartyget är även det största som har gjorts.Skutan mäter 1 184 fot, cirka 360 meter, från för till akter och har 18 däck. Besättningen kommer att bestå av 2 160 anställda.

Det låter som  ett trevligt fartyg, eller hur?. Jag skulle gärna kunna testa på en kryssning med det här fartyg någon gång, men det kommer inte att hända på några år iallafall, på grund av att det kostar 10 300kr per person på en sju dagars-kryssning och det är dyrt.

Om ni klickar här så kommer ni till bilderna som är på fartyget.


Hare så bra.



Kommentarer
Postat av: Gås

10 papp är ju inte så mycket för en veckas lyxkryssning. Visst, det är mycket pengar, men inte mycket mer än det kostar att åka utomlands en vecka.

2009-10-17 @ 00:35:59
URL: http://www.tramseri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0